کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

" ریپورت"

 

 " ریپورت"

دیشب بعد از مدتها زودتر کارم تموم شد و می خواستم برم خونه، توی یک مسیر پرترافیک ازیک خیابون باریک  با ماشینهایی که دو طرف پارک بود وخیابونم یه طرفه بود فقط دوراه برای رفتن باز بود، ترافیک وحشتناکی بود تو لاینی که من بودم همه تغییر مسیر می دادن  فکر کردم شاید شهرداری کنده کاری می فرماین یا..........اما وقتی رسیدم جلو دیدم به به .. یک پژو دوست داشته دوبل پارک کنه یکی دیگه پشت سر اون و یک پرایدم بعد این دوتا خیلی حرصم گرفت کلی ملت الاف شن که این سه تا  نمی خوان برای پیدا کردن جای پارک (که قبولم دارم کار سختیه)به خودشون زحمت بدن دلم می خواست همونجا بکشم کنار بیام پایین یک دست مفصل 3تاییشونو بزنم به قول سارترهر کسی باید جوری رفتار کنه که انگار رهبر یک جامعه است البته بهشون نمی یومد به اگزیستانسیالیسم و سارتر و... اعتقاد زیادی داشته باشن گزینه اول هم به دلایل شرعی (نامحرم بودن) مصلحت نبود در نتیجه به چهارراه که رسیدم آمار 3 تاییشونو به پلیسه دادم اونم که گفت الان ترتیبشو میدم،یک حالی کردم که بیا و ببین. یه بار دیگه هم که با ذوق تمام می خواستم برم خونه یک سمند پت و پهن دقیقا جلوی پل پارکینگ پارک کرده بود .یک راه این بود که به قول همکارم بهش لگد بزنم تا صداش دربیاد اما این هرکولی که جلوی من بود اگه  جفت پا می پریدی روش بازم صداش درنمی یومد اصلا دزدگیر نداشت،راه دوم این بود که دنده عقب بگیرم و با سرعت برم تو شکمش گناه داشت طفلی،با اینکه ماشین من نصف اون بود ولی ماشینش خراب می شد.این دفعه هم رفتم سرچارراه و پلیسه رو آوردم و یک جریمه مشتی براش نوشت جوری که وقتی طرف بعد نیم ساعت اومد و جریمه رو دید نمی تونست لب و لوچه شو جمع کنه...

من که هنوز نفهمیدم چرا مردم ما همیشه به خودشون حق تقدم میدن :تو بزرگراه خلاف میرن- چرغ قرمزو رد می کنن- لایی می کشن – کورس میذارن – حال خانوما رو می گیرن(اغلب راننده ها ی کامیون،اتوبوس،تاکسی و وانت)و....

دلایل منطقی:1- مو قشنگن 2- ماشینشون خفنه 3- با کلاس ترن 4- رینگشون اسپرته 5- ماشین مال باباشونه دلشون نمی سوزه  6- برای کنترل جمعیته و.........

مطمئنم اگه این دوستم که دو سالی می شه رفته استرالیا و همونجا گواهینامه گرفته و تونسته توی یک مسیر نیم ساعت با چشم بسته رانندگی کنه بخواد اینجا یه روز پشت فرمون بشینه یا سکته قلبی می کنه یا بقیه رو سکته میده(بخاطر رعایت همه قوانین)آخه اینجا رانندگی با مهارتهای دیگه ای هم همراهه:1- مهمترینش بدلکاری 2-رالی آزادِآزاد  3- حال گیری بموقع و......................که به هوش افراد هم بستگی مستقیم داره.