کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

کجول

 

 

 

چند روزیه که هوا بد گرمه انگاری وقتی هوا گرمه همه چی هم به نقطه جوشش می رسه انگار مغز آدمم در حال جوشیدنه این مسافرای تابستونیم که ریختن شهر ما دیگه هرکار که دلشون بخواد می کنن همش تقصیر این شعار"شهر ما خانه ماست" دیگه کم مونده وسط بلوارا هم چادر بزنن اگه شهرداری یه پول تپلی از این مسافرا می گرفت می داد به ما بخاطر تحمل حسن همجواری و تنگ کردن جای ما اونوقت اخلاقشون بهتر می شد.از بس که روز هوا گرمه همه شب ساعتای 7 یا 8 به بعد میزنن بیرون

همون ساعتا که خیلی هم شلوغه داشتم می رفتم خونه،یک لیستی از لغتای مشکلی که قبلا خونده بودم گذاشته بودم ور دستم که الحمدلله هیچیشم یادم نمونده بود یه آهنگ ملایم با صدای خیلی کم گذاشته بودم تا بتونم لغتامم از بر کنم چند روز پیش یه بنده خدایی می گفت می خواد بره مالزی دکتراشو بگیره!نمی دونم اونجا ملت چجوری زندگی می کنن قسمت جالبش اینه که تو دانشگاههای معتبرش اساتید اروپایی تدریس می کنن و جالبتر اینکه رشد جمعیتش منفیه دیگه آخرت با حالیه!!تازه دانشجوهای ممتازم بورسیه می کنن به کشورهای اروپایی این دیگه ای وله.........................

اگه می تونستم منم با این خانمه برم خیلی باحال می شد،ببینم اونا چطور زندگی می کنن؟دانشگاههاشون چجوریه؟مردمش چطورین؟چجوری رانندگی می کنن ؟

همینجوری که داشتم تو ذهنم توی مالزی قدم می زدم چراغ قرمز شد یه پژو کنارم واستاد که توش یه جفت بچه فنچ بودن (فنچ=استعاره از پسرای نوجوون و یه چیزی تو همون مایه ها) صدای ضبطشونم تا آخر زیاد کرده بودن یه چیزی می خوند:آی دوستتتتتت دارم" چراغ قرمز قبلی هم کنارمن بودن با اینکه کنارم بودن ومث آژیر پر سرو صدا ولی خب من چون مالزی بودم نگاهشونم نکردم .یکیشون سرشو از شیشه در آورد و گفت آخی طفلی پخش نداری واقعا که؟!خب یه باند بخر!! بعدم چون فکر کرد خیلی بانمکه نیشش تا بنا گوش ممکن باز شد .منم که اصلا اونجا نبودم چشام گرد شد ،صدای ضبطو بیشتر کردم تا صدای دیگه ای منو از مالزی بیرون نیاره و گازو گرفتم،بچه فنچه هم فک می کرد منم مث این دختر فنچا حتما باید یه سر و گردن میومدم بعد یه پشت چشمی نازک می کردم و می گفتم ایششششششششش ایکپیری! !!بعدم این بدو و اون بدو و.............. می شد یه فیلم بالیودی منم که عمرا از فیلمای بالیودی خوشم نمیاد در این مواقع بیشتر فیلمای اکشن و پلیسی یا کلکسیونر استخوانی چیزی رو ترجیح میدم مثلا استخونای اون فنچه و.................

تقریبا نزدیکای خونه بودم و لغتارو برداشتم یه نگاهی بکنم این لغته"CAJOLE" خیلی بد قلق بود از اونا که معنیش تو ذهن نمی مونه یهو همون پسر فنچه باز رسید به ماشین و تا منو دید باز نیشش باز شد ای ولللللللللللللللل  معنیش یادم اومد!!!!!!!!!!!!!!!!(معنیش چه تناسبیم داشت!!!!!!!!!!!!!!!!)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

معنی لغت رو نمی نویسم تا خودتون برین نگا کنین!!

 

 

 

 

 

لطفا روی این عربا رو کم کنید


 سلام
  
این رای گیری مربوط به کمپین 1،000،000 امضای شرکت گوگل است و نذارید که دوباره نام خلیج فارس در گوگل به خلیج ع ر ب ی  تغییر پیدا کنه
خوبه بدونید که شرکت گوگل مجبوره به هر درخواستی که به طور همزمان از طرف 5000 نفر و
یا هر ارگان معتبر و ثبت شده ای ،بابت به رای گذاری یک قانون ، نام ،تعریف و . . . احترام بذاره 
 
 پس رو این لینک کلیک کنید و به خلیج فارس رای
 بدید

  


 http://www.persianorarabiangulf.com/index.php 

 

      

چند تا؟؟

 

 

 

واقعا چقدر مهمه که یکنفر در محیط و جامعه ای که زندگی می کنه موجه باشه یعنی موقعیت و جایگاه و وضعیت قابل قبول و پذیرفته شده ای بین آدمای اطرافش داشته باشه ؟؟؟ 

می دونم که مهمه اما چقدر؟؟ ................