کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

کوچه باغ

سلام به کوچه باغ من خوش آمدید

نیو مارک اینا...

"ترجمه عشق است"

قبلا فکر می کردم این نیو مارک و کتابش چه هیولاهای غیر قابل فهمی باشن،چند روز پیش بالاخره موفق شدم و کتاب a text book of translation  رو خریدم ،

بقدری زیبا و روان در مورد ترجمه حرف زده و خودمانی(خیلی بهتر از نسخه ترجمه شدش) ،که احساس می کنی کنارت نشسته و داره خیلی عارفانه و عاشقانه نظریاتشو در مورد ترجمه آهسته و آرام در گوشت زمزمه می کنه حتی برای فهم بیشترت کلی مثال میاره،

طوری توی کتابش غرق شده بودم که بعد از خوندن این جمله اش که :در ترجمه روان نوشتن و نویسنده خوب بودن خیلی مهمه دلم می خواست تا خود "مری گلاسکو" جایی که نیومارک یکی از اعضا هیئت امناشه بدوم وبا ذوق تمام بهش بگم پس این برای ترجمم خیلی خوبه که دو تا از داستانای من تقدیر نامه گرفته و اونم با لبخند تاییدم کنه !!!

نکات:

1-      اول اینکه من نمی دونم مری گلاسکو کجاست که تا اونجا بدوم!

2-        فرض می کنیم پرسون پرسون برسم اونجا فکر کنم نیومارک بجای تایید بستریم کنه تو بیمارستان!!

3-      اگه  نکته 2 رو باور کردین پس نیومارک رو نشاختین که چقدر بامرامه!!!

نظرات 5 + ارسال نظر
ساکی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:04 ق.ظ http://derakhtefarwardin.blogspot.com/

پندار جان، ما رو هم به ایشون معرفی کنید. حاضرم بستریم کنه اما یادم بده چطور ترجمه کنم. می ارزه والا.

ساکی عزیز شما که اونطرفا می تونید خیلی راحت تا همون مری گلاسکو برین

شیوا شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ب.ظ http://VENUS4080.BLOGFA.COM

سلام پندار جان.... اگر خواستی میتونی تبادل لینک کنی ...عزیزم....راستی مترجم زبانی کار زیبا و البته سختیه...ظاهرا به رشته ات علاقه مندی و این خودش فوق العادس... به امید خدا پیشرفت های عالی داشته باشی ....راستی در رابطه با متن قبلیت به نظر شما پا فشاری روی خواسته ی انسانی نمیتونه همون حدی باشه که میخواهی یعنی ما انسانها قرار نیست هر چی بهمون میگویند سریع بپذیریم حتی گاهی به قیمت جونمون.....نظرت چیه عزیزم راستی من هم عاشق زبانم.... تافل ندارم اما میخواهم بگیرم اگر سوالی داشتم میتونم بپرسم....راستی من چند روز پیش مهمون شهرتون بودم ...

نعیمه چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

حتماباید یک حرف خوب بنویسم از اینکه آمدی به جمع میلیونی وبلاگ نویس ها اما نمی توانم جمله ی خوبی پیدا کنم !
یادم هست اولین کامنتی ک توی وبلاگ پنجره ی خاکستری گذاشتی آنقدر کوتاه و کلی بود که حالا هم جملاتش را فراموش کردم
از اینها بگذریم داشتن یک وبلاگ شبیه مالکیتی مجازی هست که من دوستش دارم البته در همه ۱۵ ماهی که پنجره ی خاکستری پابرجا بود همیشه اشتیاقی (کاذب) در من وجود داشت برای مطلب بعد ...
در هرصورت من حرفی!) درباره ی این پستت ندارم اما می تونم درباره ی اپرای شناور بنویسم که تازه خوندم و یا دشت مشوش و امریکای جنوبی !! توی این اپرای شناور که به طرز عجیبی تمایل به نوگرایی داره یه حرفای خوب و آموزنده هم پیدا کردم (!) و جالبه که همه ی آدم ها رو حیوانات هم نوع خونده

این پست قبلی هم زیادی محافظه کارانه بود!!! و واسه یه عده واقعا سخته متوجه بشن
می دونی یه چیزی هست که دارم بهش اعتقاد پیدا می کنم و البته تاد اندروز ( شخصیت هموین کتاب) هم درموردش نوشته اما الان نمی تونم توضیح بدم (وقت نیس)

تابعد

ممنون که آمدی البته درسته که دیر آمدی اما همیشه خوش آمدی
بله من تا اطلاع ثانوی محافظه کارم !!؟؟
البته پست هایی که نوشتم بیشتر از ۲ تاست به عناوین مراجعه کن ُ
و در مورد اون چیزایی که بهشون اعتقاد پیدا کردی هم بنویس

سبز باشی

نعیمه جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ

یادت باشه که من دیر نیومدم درست فردای روزی که بهم اس ام اس دادی اومدم !!


منم تا اطلاع ثانوی تصمیم دارم در مورد اعتقادات و ... با کسی صحبت نکنم
کاش همه ی نظر قبلیم رو خوب و با دقت می خوندی

آره می دونم که خیلی محافظه کاری تو بیشتر مسائل
اما من فکر می کنم محافظه کارا همیشه یکی به نعل می زنن یکی به میخ !!
چرا این بلاگ اسکای از این صورتکا نداره؟؟؟


ساکی چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:57 ب.ظ http://derakhtefarwardin.blogspot.com/

سلام. به روز نشده این وبلاگ؟ اپرای شناور چیه؟ تو این پست از این چیزا نبود که. یا من نفهمیدم؟ یکی منو روشن کنه لطفن.

سلام
ظاهرا برای یه اهدافی باید از یه سری علایقی مثل به روز کردن وبلاگ گذشت.
اپرای شناور اسم یه داستانه .درسته اینجا نبوده
بهر حال ممنون که آمدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد